16 d’agost del 2011

Campament Social 2011: 8 d'agost

El dilluns ens llevarem aviat, començaven les ascensions més serioses. El dia però es llevava complicat: núvols i gris; ens feia temer no poder fer cim.
Un cop varem haver esmorzat i ja llests vam pujar en cotxe fins el pla de la Farga, on començarem el dia en direcció el pic de Baborte, travessant el pont i resseguint el torrent vall amunt, seguint les senyal que porten cap al refugi de Baborte. Aquest camí passa per diverses i interessants bordes i sobre la vall permeten observar el pla de la Selva. Quan portem poc més d'una hora ens trobem el camí que puja del Pont de la Molinassa, que deixem a la dreta per seguir enfilant amunt, passant per la barraca de Bassello. Fins aquí el camí que havia anat planejant i enfilant lleugerament canvia però ara ens trobem un mar d'arbust que fan un xic incòmode el caminar, però la forta pujada fins els estanys ens en fa oblidar. El temps continua completament gris però amb algunes clarianes per la banda d'Andorra que ens fan ser esperançadors... i que carai, el bestiar no va pas per avall!
Un cop a l'estany de la Baborte fem un mos i continuem enfilant resseguint els diversos estanyols que anem trobant, aquí deixem el camí fortament fressat i marcat que havíem anat seguint fins el refugi (3 hores i a 2385 metres). Un cop al coll de Baborte, 2596 m, que ens pot servir d'enllaç amb la coma de Sotllo, comença la pujada de debó: 400 metres de desnivell sobtats que ens durant fins el cim (2929 m i 5 hores). Un cop arribem al cim quina no és la nostra sorpresa de trobar quatre perdius que paraven el sol entre les pedres, perfectament camuflades i que quan nosaltres arribem alçant el vol direcció Coma de Sotllo. Des del cim, igual que des del coll, hi ha una vista espectacular dels tresmils de la zona (excepte el Montcalm), que converteixen el cim de Baborte en un excel·lent i espectacular mirador d'aquesta par de la vall Ferrera. La baixada la fem pel mateix camí i altre cop al càmping fem un dinar-berenar-sopar, just després d'una recuperadora dutxa i cervesa.